Fa pocs dies Twitter va enviar un mail en què ens avisa del canvi de les seves polítiques de privacitat, al final de l’article el trobareu.
Gairebé al mateix temps, Flickr ens avisava de què canviava d’amos perquè Yahoo s’ha venut a Verizon i que això canviava, també, les polítiques de privacitat.
I, ja sabeu, les vostres dades són diners per les empreses, totes, no només les que coneixem bé com Google o Amazon, i les coses no podem anar a pitjor.
Fa pocs dies es va descobrir que Uber que cada dia que passa ens sorprèn més, va comprar informació sobre el seu competidor, Lyft, però va comprar aquesta informació a Unroll.me, un servei per usuaris que volen que no els hi arribi informació de màrqueting per mail, que es dedicava a llegir els mails dels seus clients i vendre informació anonimitzada d’ells, com per exemple els rebuts de Lyft dels seus clients!
Si els usuaris haguessin llegit la Política de Privacitat, que tots hauríem de llegir, haguessin llegit que això que he descrit jo, ho deixaven ben clar, no s’amagaven: “we may collect, use, transfer, sell and disclose non-personal information for any purpose” and that data can be used “to build anonymous market research products and services.”
Així que el primer que heu de fer és llegir el ‘Terms of service’ i la ‘Privacy Policy’ de qualsevol nova app que us baixeu o servei al qual us subscriviu. Però no us feu mala sang si no l’enteneu, acostumen a estar redactades de forma que difícilment una persona normal entendrà res.
Els serveis que, aparentment, són gratuïts a Internet, no ho són si els dóna una companyia amb ànim de lucre perquè han de buscar una manera de fer diners per sobreviure i fer beneficis, i per moltes empreses el sistema és la venda de les dades anonimitzades dels seus usuaris, el que vol dir que NO vendran el vostre nom, però sí l’edat, el gènere, les compres, geolocalitzacions de les vostres activitats i tot allò que necessiten els gurús de màrqueting per arribar a vosaltres amb una oferta.
“Seguiu els diners”, si no pagueu amb euros o dòlars, estareu pagant amb les vostres dades.
Què podem fer?
Almenys una vegada a l’any, reviseu les aplicacions que estan connectades als vostres comptes. Moltes vegades, per entrar a un web, us demanen que us identifiqueu via Google o Facebook o Twitter, això que us facilita no haver de registrar-vos a un nou web, implica que doneu accés a algunes dades vostres al servei al qual us estàveu registrant, així que, com deia, almenys una vegada a l’any féu un repàs de les aplicacions que teniu autoritzades i elimineu les que no recordeu o no feu servir.
A Facebook, aneu a la pàgina de preferències (al triangle superior) i feu clic al menú ‘aplicacions’ i veureu totes les que vosaltres heu autoritzat. Jo n’he trobat 71.
On Facebook, your name, profile picture, cover photo, gender, networks, username, and user id are always publicly available to both people and apps. Més informació. Apps also have access to your friends list and any information you choose to make public.
Vigileu el missatge que us envia, en el meu cas quan intento esborrar l’accés del Apalabrados:
Això eliminarà l’aplicació del teu compte, dels teus favorits i de la llista d’aplicacions que utilitzes (que és a la teva configuració). Més informació.
Nota: Apalabrados pot tenir encara les dades que vas compartir-hi. Per obtenir més informació sobre l’eliminació d’aquestes dades, posa’t en contacte amb Apalabrados o visita la Política de privadesa de Apalabrados.
Per Twitter, aneu a ‘Configuració i privacitat’ que trobareu si feu clic a la vostra imatge, i feu clic a ‘Aplicacions’. Jo ‘només’ en tenia 35, i algunes apps ja ni tan sols existeixen, com per exemple ‘twitpic’ que servia per afegir imatges a un tweet i que l’octubre del 2014 es va ‘traspassar’ a Twitter.
Aplicacions
Aquestes són les aplicacions que poden accedir al teu compte del Twitter. Més informació.
Per Google, feu clic a la vostra imatge per anar a la configuració i seleccioneu ‘Aplicacions i llocs connectats’ sota l’apartat d’Inici de sessió i seguretat.
A Google podeu tenir apps, jo en tenia 22, i contrasenyes desades, 3 llocs,
Google també us ofereix la ‘Comprovació de seguretat’ i, sobretot, us ofereix dir-vos què sap Google de nosaltres i també quin tipus de publicitat ens mostra i ens interessa més.
Doneu-vos de baixa
Esborrar una app del vostre telèfon no esborra les vostres dades del servidor de l’empresa que ha fet l’app perquè les dades, si no us doneu de baixa, no les esborren.
Així que aneu al web de l’empresa i doneu-vos de baixa. Penseu que, segurament, l’empresa es quedarà amb les vostres dades, però haureu fet tot el que està a les vostres mans.
Dropbox
A més o en lloc de vendre les dades, un sistema de monetitzar les dades dels clients és aprofitar-les per vendre més serveis. Fixeu-vos en el cas de Dropbox.
El grup de treball de TJ Hannigan, Enterprise Insights Team Lead de Dropbox, un científic que fa un any treballa per Dropbox, i que abans de fitxar va estar estudiant durant sis anys com les empreses col·laboren globalment per les feines d’R&D, i ara ha d’estudiar com treballen els clients de Dropbox, i saber coses que ni ells mateixos saben, per suggerir-los idees, opcions als clients o al grup que estudia noves funcions del producte.
Una utilitat directa és veure quins clients individuals són candidats a pagar el servei de ‘Dropbox Business’ i oferir els serveis de forma personalitzada. Però també quan els aconsellen utilitzar opcions que no fan servir, estan fidelitzant el client i fent difícil que canviï en el futur.
Missatges rebuts de Twitter i Flickr
|
|
Transparència i control: hem creat una nova configuració de personalització i dades i hem ampliat la secció de dades sobre el teu Twitter per oferir-te un accés més transparent a la teva informació i un control més granular sobre la manera com el Twitter utilitza les teves dades Aquesta configuració millorada substituirà la confiança del Twitter en el paràmetre Do Not Track del navegador, que ja no admetrem.
|
|
Dades web: hem actualitzat la manera com emmagatzemem i utilitzem les dades d’altres llocs web que formen part del contingut del Twitter, com ara les cronologies incrustades, per tal de millorar els nostres serveis i personalitzar el contingut que et mostrem, inclosa la publicitat. No emmagatzemem dades sobre les visites a pàgines web en el cas dels usuaris que es troben a la Unió Europea o als estats de l’AELC.
|
|
Compartició de dades: hem actualitzat la manera com compartim les dades no personals, agregades i de dispositiu, inclosos els acords d’associació seleccionats que permeten que les dades es puguin enllaçar amb el teu nom, adreça electrònica o altres dades personals si dónes consentiment als socis per fer-ho. Pots controlar si les dades es comparteixen sota aquests acords d’associació des de la configuració de personalització i dades.
|
|
Personalització a tots els dispositius: hem explicat com utilitzem les dades per personalitzar el Twitter a tots els dispositius i t’hem ofert més control sobre la configuració de personalització i dades dels dispositius que no utilitzes per iniciar sessió al Twitter.
|
|
Privacy Shield i la Digital Advertising Alliance: ens complau anunciar-te que participarem al programa Swiss-US Privacy Shield i que seguirem els principis d’autoregulació de la Digital Advertising Alliance per a la publicitat conductual en línia.
|
|
Esperem que valoris positivament els canvis que fem per millorar contínuament la teva experiència al Twitter d’una manera que encaixi amb la nostra essència com a empresa, amb un compromís per protegir i defensar la teva privacitat. Si tens cap dubte, escriu-nos aquí. Gràcies per utilitzar el Twitter!
|
|
El Twitter
|
|
||