Treballar en equip (primera part)

 

Cada vegada hi ha més gent que treballa de casa estant o que ha de treballar en equip, amb un equip que no és al mateix lloc físic. Un exemple molt conegut és el treball d’un grup d’alumnes, a l’escola o a la universitat. I com més va més fem servir un terme que va inventar en Vicent Partal, fa temps: la ‘internet Martini’: ‘Anytime, any place, anywhere’ o, tal com ens va arribar a nosaltres, ‘donde estés y a la hora que estés’.

20140103 equip

 

Els dies vinents parlarem de la manera d’organitzar les tasques, els documents compartits, etc., en general, de les nostres necessitats quan treballem en equip amb més gent o bé nosaltres sols en uns quants llocs de feina, perquè volem poder treballar encara que no tinguem el nostre ordinador a l’abast o volem o necessitem fer una tasca en grup sobre un mateix document.

Compartir documents

1. Dropbox

Primer de tot hem de poder compartir els documents i el sistema més conegut és Dropbox. És un sistema per sincronitzar els nostres documents del nostre ordinador o ordinadors al núvol. És un disc dur a la xarxa que ens dóna 2 GB gratuïts i fins a 16 amb promocions (0,5 per amic convidat). I si paguem 9,99 dòlars per usuari/mes, tindrem 100 GB més.

Dropbox ens permet de tenir els nostres documents sempre a l’abast:

-a qualsevol ordinador

-a la pissarreta o el telèfon

-en un cafè internet

-a la facultat

No és un sistema de còpia, però permet de recuperar fitxers esborrats. També permet de compartir documents o carpetes entre amics o companys de feina i es pot compartir un vincle per baixar el nostre document i treballar-hi independentment o bé compartir-lo amb tots els drets. Ara, vigileu de compartir-los perquè tothom té dret de fer què sigui: així que us poden esborrar els documents que teniu…

I si som una mica paranoics i no ens agrada que els nostres documents siguin al núvol? Doncs podem encriptar-los abans que Dropbox els agafi i els hi enviï. Si ho volem fer de manera automàtica tenim BoxCryptor, que també serveix per a uns altres proveïdors de serveis al núvol.

2. Google Drive

És el nostre disc dur a la xarxa en versió Google, amb fins a 15 GB gratuïts. És molt semblant a Dropbox.

3. Més sistemes

Hi ha alguns altres proveïdors a més a més de Dropbox i Google drive. Podeu investigar els següents:
Box
Syncplicity
SkyDrive (la versió de Microsoft)
Ubuntu One
Bitcasa

Alguns altres sistemes semblants són Google Play (s’hi poden guardar fins a vint mil cançons al núvol) i també la versió d’Apple, que es diu iTunes Match.

4. iCloud

És un sistema de sincronització de fitxers: Apple ens dóna 5 GB gratuïts, però la música, les apps, els llibres i les sèries de TV que heu comprat a la botiga d’Apple i les fotos que heu fet i teniu en stream no resten dels 5 GB.

Sincronitza els contactes, el calendari i els ‘to-do’ dels teus dispositius, el sistema de localització (Find my iPhone), té el seu propi sistema de mail i de còpia dels dispositius, però és una mica ‘especial’ com tot el que fa Apple, qui mana en tot el sistema és el document al núvol, i el teu ordinador en té una còpia amagada.

Via web permet de treballar sobre els nostres documents, però ja ho veurem les setmanes vinents…

0 comments on “Treballar en equip (primera part)

1 Pings/Trackbacks for "Treballar en equip (primera part)"

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *