Més eines de Google (3a part)

 
 
Avui acabem la sèrie d’articles sobre Google i els seus productes que vaig començar amb G Suite.
 
 
 
Tots ho hem fet servir per això, però Google Maps no és només un servei per trobar una adreça o lloc, serveix per portar-nos allà a on volem anar, però té moltes altres funcions:
 
Li podeu demanar com voleu desplaçar-vos en cotxe, en bus o tren, transport públic en general, en bici, a peu o en avió si la distància és prou gran.
 
Té algunes dades d’autobusos, tots els de Barcelona i Rodalies, però per exemple, encara no té les dades de la Sarfa però sí les de Sagalés per anar a Manresa, per exemple.
 
Si voleu anar en tren a Girona des de Barcelona, us ensenyarà les diferents opcions, des de l’Ave a Regionals si fixeu una hora de sortida i, al final, us enviarà a Renfe per comprar els bitllets.
 
Si trieu avió, us oferirà mostrar-vos una llista de vols i opcions per comprar els bitllets i, fins i tot, consells per canviar les dates i estalviar-vos diners, per exemple per anar a Atenes Google em deia que els vols més barats d’anada i tornada costaven 159 € del 3 al 7 de novembre però que si tornava el 8 de novembre, em podia estalviar 55 €, llavors, des del google maps mateix m’ha enviat a edreams que m’oferia un per 145,25 € però amb escales.
 
Dins de google maps trobareu street view, que és com passejar-se pel carrer veient els edificis actuals i té una opció per veure el passat, podeu fer proves amb indrets coneguts i veure com han anat evolucionant. La foto és d’un cotxe de Google, dels molts que té donant voltes pel món per actualitzar les fotos del state view.
 
 
001b2040-ea30-4d76-901b-37113029c86d
 
 
A més dels com anar o trobar a on és un lloc, podeu cercar coses a prop dels llocs de destí, per exemple podeu trobar restaurants, botigues, etc. per exemple li podem preguntar: ‘cafè prop de parc de la ciutadella’ o bé ‘restaurant prop de El Raval, Barcelona’
 
També podem veure el tràfic i les aturades, i un dels sistemes que fan servir per determinar si hi ha molts cotxes aturats a un lloc, és calcular quants telèfons mòbils s’estan connectant al mateix moment des d’un mateix lloc.
 
Si esteu identificats com a usuaris amb el vostre email, podreu afegir ‘els meus llocs’ que són adreces i localitzacions que es van guardant de sessió en sessió i que us pot servir per planificar un viatge seleccionant prèviament els llocs a on voleu anar.
 
Si teniu un negoci, heu de saber que podeu inserir les vostres dades al mapa, el tipus de negoci, els horaris d’obertura, etc., etc. Google aprofita les dades d’obertura per potenciar a les seves cerques els establiments oberts, és a dir que si esteu buscant un restaurant, us sortirà abans un que estigui obert.
 
Un mapa de Google es pot incrustar a la vostra web, ells mateixos us donen el codi que heu de posar en el vostre web o blog.
 
 
 
 
Va néixer com la competència de Facebook però amb el temps ha anat perdent força, ara segueix sent el sistema de Google per entrar en els seus serveis i moltes vegades us fan passar per ell, però ni així se n’han sortit.
 
 
 
 
Blogger és l’eina que Google va comprar, ja fa molts anys, el 2003, a Pyra Labs, que l’havia creat el 1999, per estar present a la web 2.0 i oferir una eina als seus clients per poder crear i publicar un blog fàcilment.
 
Els blogs es publiquen, si no teniu el vostre domini, sota el nom blogspot.com. Així com WordPress et cobra per tenir el teu propi domini, a Blogger és gratuït utilitzar un domini propi, això sí, l’heu de comprar.
 
També és molt diferent de WordPress perquè no permet la instal·lació a servidors que no siguin els de Google.
 
 
 
 
Un altre servei que Google va comprar el 2006 a tres extreballadors de Paypal que l’havien creat el 2005 i que van cobrar 1.650 milions de dòlars.
 
No cal explicar massa de youtube, podeu penjar els vostres vídeos, fer el vostre canal i convertir-vos en youtubers, una nova professió.
 
 
 
 
És l’eina que et permet posar les dades del teu negoci al cercador i també geolocalitzades al mapa (i també a google+ :).
 
Si la vostra empresa està a ‘my business’ quan es fan cerques surten les dades que vosaltres heu donat perquè siguin mostrades a qui us està buscant. Si poseu el telèfon, apareixerà l’opció de què us truquin directament o bé que vagin al vostre web o trobin el sistema per arribar a casa vostra.
 
 
 
És un servei gratuït d’estadístiques als webs que et dóna informació de les visites a la web o al blog. És una eina imprescindible per saber qui, quan i d’on venen les visites al web.
 
 
 
 
Feu publicitat del vostre negoci comprant paraules, Google et cobrarà quan algú faci clic al teu anunci, com ells anuncien, cap visita, cap cost. El cost està en funció de les paraules triades, hi ha paraules més cares i paraules més barates.
 
Pots fer que el teu anunci sigui local o global, que només surti quan et busquin a Badalona, per exemple, a Catalunya o a tot el món.
 
Tu fixes el teu pressupost, per exemple 10 € al dia, i el teu anunci es va publicant fins que han fet prou clics al teu anunci per valor de 10 €.
 
 
 
 
Posa anuncis de Google al teu web o blog, si teniu un lloc amb tràfic, Google publicarà anuncis per compte vostre i cobrareu quan els visitants facin clic en els anuncis.
 
Podeu bloquejar els anuncis que no t’agradin o seleccionar els que millor s’adapten al teu web / blog.
 
 
 
 
De la mateixa forma que pots posar anuncis al teu web o blog, amb ‘admob’ podeu posar anuncis de Google a l’app mòbil que acabeu de crear i guanyar més diners amb la publicitat.
 
 
 
I fins aquí, molt resumidament,  el que podeu trobar a can Google, trieu i remeneu i agafeu el que més us convingui i necessiteu.
 
 
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *