No sóc un robot però ho semblo.

 
Quan volem crear marca, quan volem donar-nos a conèixer sigui de forma personal o professional és bàsic tenir presència contínua a les xarxes, el nostre blog, web, anunci, twiter, facebook etc. ha de ser vist diverses vegades al dia pel major nombre de persones. La manca de temps ens impedeix, molts cops fer aquesta tasca.  Avui proposo convertir-vos en un robot sense ser-ho i que sigui la tecnologia qui ho faci per vosaltres, el que tècnicament es diu Marketing Automation. Existeixen eines per fer-ho, primer veiem què podem fer per nosaltres:
 
  • Creació de contingut
  • Landing pages, pàgines a on aterren els usuaris quan arriben al web
  • Automatització i enviaments massiu de correus
  • Interacció amb clients potencials per convertir-los en compradors
  • Analítiques de màrqueting (ROI – Return On Investment)
  • Millora de les cerques (SEO – Search Engine Optimization)
 
Penseu què fa algú com Amazon, segur que si heu mirat algun producte al seu web al cap d’un dia o dos rebreu un mail amb anunci del producte que heu vist, o el veureu a un anunci patrocinat d’una pàgina web que no té res a veure ni amb Amazon ni amb vosaltres. També rebeu accions de màrqueting d’Amazon en funció del vostre historial de compres.
 
Tot això és el que podeu fer amb les eines d’automatització de màrqueting, perquè a mesura que el vostre negoci va creixent, no podeu interactuar personalment amb cada client o potencial client i el que us permet aquest tipus de software és convertir els visitants en compradors o lectors.
 
 
Eines per twitter.
 
Abans de parlar d’eines més globals, més complexes i, normalment, més cares, voldria explicar-vos com automatitzar les publicacions.
 
 
IFTTT, Is This Then That, si passa això, fes allò. És una eina que automatitza plataformes, en funció del que passi a les plataformes socials. Per exemple, que es generi un tweet quan publiquem algun contingut al nostre blog, o un tweet per cada foto que pugem a Instagram, tot pel fantàstic preu de 0 €.
 
 
Hootsuite és una de les eines més conegudes i més antigues, et permet programar missatges, mesura el seguiment dels missatges i monitora la teva audiència en, pràcticament, tots els serveis socials (facebook, twitter, google+, youtube, linkedin, instagram, etc. És gratuït a nivell bàsic i, a mesura que ofereixen més serveis, us costarà a partir dels 7,99 € al mes.
 
 
Tweriod no és una eina d’automatització, però és molt important, perquè ens informa de quan els nostres seguidors llegeixen els nostres tweets, per tant, sabem quan publicar els nostres tweets. Versió gratuïta fins a 1000 seguidors.
 
 
 
Twilert ens envia alertes quan no estem connectats, dels missatges que parlen del nostre negoci o altres paraules clau o hashtags que hàgim definit prèviament. Et permet especificar resultats geolocalitzats o d’un determinat llenguatge o per tipus d’usuari. Teniu 30 dies de prova i el paquet bàsic (5 alertes) costa $9 al mes.
 
 
ManageFlitter ens permet administrar més d’un compte de Twitter, analitza els followers actius, et diu quins són els teus seguidors més rellevants i et posa els tweets en el moment que més seguidors el llegiran, gratis el paquet bàsic, però és molt bàsic, a partir de $12 per mes la versió Pro.
 
 
Buffer et permet programar continguts a Twitter, Facebook, Linkedin, Google+ i Pinterest. També és gratuït el servei bàsic amb un compte per plataforma, i els plans per empreses, fins a 10 comptes per servei, comencen a partir de $10 al mes i us ofereixen provar-ho per set dies.
 
 
 
 
Eines globals.
 
Ja us avanço que les eines globals no són barates, penseu que parlem de 200 a 2000 € mensuals segons quina eina féu servir. Els de Marketing Automation Insider publiquen una bona guia de les principals eines.
 
 
La sorpresa és que hi ha una eina Active Campaign que només us costarà $9 al mes i sense costos de posada en marxa que en altres proveïdors us pot costar de $600 a $5000.
 
 
Hubspot s’emporta més del 30% del mercat d’automatització, entre 185 €, 740 € i 2.200 € al mes. Amb costos inicials de 550 €, 2.760 € i 4.600 €.
 
 
InfusionSoft és el rei de l’automatització per a les petites i mitjanes empreses i, gràcies als seus preus, per bloguers o youtubers semiprofessionals, a partir de $199 fins a $599 al mes amb contractes anuals, preus als quals heu d’afegir els costos de posada en marxa des de $999 fins a $2,999.
 
 
I, finalment, Marketo, a partir de $895, $1.795 o $3.195, però sense costos inicials, preparat, com el seu preu indica, per negocis ja establerts i no precisament petits. Els fundadors de l’empresa venen del màrqueting digital i això es nota, són professionals del producte i ‘parlen’ el mateix que els seus clients.
 
 
 
Amb aquests consells tindreu forces estratègies per ser prou coneguts i si no doncs …. mira, aparèixer per VilaWeb setmanalment tampoc està tan malament 🙂
 
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.