De les xifres d’audiència a l’audiència activa – L’Internauta del 31 d’octubre de 2014

Per a què serveix l’Excel (i 2)?

Aquesta setmana, a l’Internauta de Vilaweb i ElPuntAvuiTV: Confessions d’un dinosaure digital explicant per a què serveix l’Excel (segona part), àudio i/o text

Joan Jofra
Ara els diumenges a les 17h a ElPuntAvuiTV

Per a què serveix l’Excel (i 2)?

Després d’una setmana de pràctica i en alguns casos de descoberta del programa Excel, continuaré des d’on ens vam quedar, parlant de la manera de descobrir utilitats per a l’Excel amb les plantilles i parlant d’algunes qüestions més relatives a les seves funcions. Una d’aquestes –que potser us sorprendrà– és fer servir el programa en la confecció d’horaris i agendes, però potser hi ha programes més adequats que trobareu al web. Ja sabeu que no hi ha res com escriure què voleu i Google us en dóna la resposta. Sinó, espereu l’Internauta: s’admeten peticions!

Bromes a banda, personalment crec que ens dóna més satisfaccions fer un petit full de càlcul per resoldre un problema, per exemple, d’horaris, que no cercar-ne un que ens ho resolgui via Google.

Avui també parlaré de macros i gràfics, la cosa tan visual i aclaridora que solen posar com a resultat de les enquestes, però nosaltres els podem aplicar a casa nostra per veure les nostres tendències. Si hi escrivim dades diàries, només ens calen dos minuts i al final d’un període de temps que establirem nosaltres, màgicament veurem un gràfic de la manera que vulguem que ens ajudarà a saber els nostres costums, consums i tendències, despeses en llum, telèfon, sortides, pes, pressió arterial, etc.

I també parlaré de les macros amb un significat diferent de les de la fotografia. Som-hi!

De les xifres d’audiència a l’audiència activa

Des de fa poc, hi ha una nova eina per a mesurar l’audiència dels mitjans digitals i de l’impacte social que tenen. Es diu Índex d’Audiència Activa(IAA) i avalua l’activitat dels mitjans a les xarxes socials. Impulsat per la consultora de comunicació Sibilare, l’IAA quantifica els usuaris que han compartit i comentat a Twitter els continguts difosos pels mitjans digitals en català i, d’una altra banda, el volum d’aquesta activitat. L’anàlisi és exhaustiva, piulada a piulada, i amb una freqüència setmanal, i es monitoritzen els principals mitjans digitals en català d’acord amb la classificació de l’OJD, de la qual l’IAA és complementari. Així doncs, el nou índex ofereix a mitjans i anunciants un indicador més acurat per a detectar el grau d’interès de les seves notícies i per a segmentar l’audiència d’acord amb les seves reaccions. En parlem amb el periodista Marc Argemí, soci director de Sibilare.

Si voleu que algun amic també rebi aquest mail cada setmana, aquí pot donar-se alta

Email Marketing Powered by MailChimp

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *