Screenly, l’Airbnb dels cinemes.
No fa gaires anys la paraula ‘crowdfunding’ era del tot desconeguda. Ha passat el temps i ara el mateix mot ens ajuda a entendre un altre concepte, ‘crowdticketing’, que ha començat a circular al nostre país gràcies a la joveníssima plataforma Screenly. Ens ho explica Marc Prades, cofundador d’aquesta eina activada enguany i que permet, ras i curt, de reservar entrades de cinema col·lectivament o en comú per a veure un film o documentari concret en una sala comercial: ‘Si s’aconsegueix, amb una campanya semblant al “crowdfunding”, un nombre determinat de reserves, doncs la nostra plataforma fa la feina bruta perquè la projecció sigui possible i se substitueixi en una sala la programació d’un determinat dia.’
Hi ha molts actors en joc (l’exhibidor, el propietari dels drets del film, els espectadors…) i no és pas fàcil de posar d’acord tot aquest engranatge: ‘Però aquesta és la base del projecte’, reconeix Prades, que explica com han convençut sales de cinema prou conegudes de Barcelona, Girona, Palma, Reus o València a sumar-se a la xarxa de cinemes adherits a Screenly: ‘Els diem que som una espècie d’Airbnb i que sabem que de dilluns a dijous tenen poca ocupació de sales. Aleshores els proposem d’omplir-les trencant el model vertical de decidir què s’hi projecta i deixant que els espectadors s’organitzin horitzontalment per crear una massa crítica per decidir la seva projecció.’ Després d’un període de prova a Barcelona durant l’estiu, la plataforma ja fa dos mesos que funciona en unes quantes ciutats del país amb una mitjana de dos esdeveniments per setmana.
|