Cap a la democratització de la realitat virtual.
L’Internauta tracta aquesta setmana sobre la realitat virtual i les imatges en 360 graus
Visita3D és una empresa nascuda a Barcelona que s’ha especialitzat des del 2007 a crear visites virtuals amb tècniques immersives com el 3D, les imatges panoràmiques i especialment la realitat virtual augmentada, un concepte que ha sonat molt durant l’any que hem deixat enrere i que s’ha de consolidar i popularitzar el 2016. Així ho creu Roger Serra, politòleg de formació i que per giragonses de la vida ha acabat a Visita3D, una agència creativa amb molts anys d’experiència en la realitat virtual: ‘Ens dediquem a fer visites immersives per a empreses, institucions i particulars, però ara hem fet un salt qualitatiu molt important: oferim una experiència de realitat virtual en 360 graus, ja de molta qualitat i portable, i amb característiques innovadores, com ara unes ulleres de cartró en la línia de les Google Cardboard i que són seixanta vegades més barates que no les famoses i pesants Oculus.’
‘De fet, som una empresa de software que ens hem trobat obligats a fer hardware perquè ningú no tenia el que volíem. Això ha implicat que entréssim en el fabulós món del cartró, que curiosament ens ha demanat molta tècnica i tecnologia també’, afegeix. Serra insisteix que a Visita3D el focus continua essent el desenvolupament de programari i l’elaboració de fotografies i vídeos panoràmics, amb les respectives aplicacions mòbils. Amb totes aquestes solucions, continua, es vol fer més accessible i barata la realitat virtual al gran públic, per a contribuir a democratitzar unes tecnologies ‘amb un gran recorregut al davant’: ‘Creiem que d’aquí a cinc anys hi haurà periodisme i jocs en 360 graus, veurem aplicacions professionals que no som capaços d’imaginar encara (no sols en medicina, sinó també en camps com el disseny i l’enginyeria) i, sobretot, tothom ja haurà viscut alguna experiència de realitat immersiva, amb qualsevol excusa.’ |