Els ‘tria la teva aventura’ del segle XXI.

Compte amb els virus!

Aquesta setmana, a l’Internauta de Vilaweb i ElPuntAvuiTV: Com solucionar algunes malalties del nostre ordinador, en versió vídeoàudio i/o text

Teniu un recull de tots els articles a pensalla.cat

Joan Jofra
Tots els diumenges a les 15h a ElPuntAvuiTV

Com solucionar algunes malalties del nostre ordinador ?.

 

Arriba la primavera i amb ella les al.lèrgies , el nostre ordinador també les pateix , a què és al.lèrgic ? Doncs als correus infectats de virus ! Veurem què podem fer per identificar-los i sobre tot extreure’ls. Just ara fa un any ja us en parlava, podeu consultar els post de l’Abril del 2015 a la pàgina de pensalla.cat.

Quin profit en treuen els ‘fabricants’ de virus

Els objectius han anat evolucionant amb el temps

  • Inicialment els autors volien que en parlessin. ser portada de diaris com el Melissa, encara que l’autor, David Smith, va ser condemnat a 10 anys de presó, dels quals en va passar 20 mesos.
  • Alguns es feien per recopilar adreces de mail per enviar spam
  • D’altres per tenir una xarxa d’ordinadors sota les seves ordres
  • O pel robatori industrial o per aturar l’activitat d’una empresa o la seva pàgina web (per exemple, l’Stuxnet va retrasar el desenvolupament nuclear de l’Iran)
  • I, actualment, amb el ransomware, els fabricants ho tenen clar: és un segrest de les nostres dades perquè les encripten i no podem accedir, els autors demanen diners a canvi.

 

Llegeix la resta d’aquest article …

Els ‘tria la teva aventura’ del segle XXI.

Jordi Solà, de Game Cubus, explica a l’Internauta com traslladen des d’Igualada els llibres interactius de fa tres dècades als dispositius mòbils

 

Durant la dècada del 1980, des de la Gran Bretanya i després els EUA es va posar de moda el gènere literari conegut per ‘gamebooks’. Eren aquells llibres d’experiència interactiva on el lector tenia un paper i prenia decisions a mesura que avançava l’argument, i que van arribar a casa nostra amb el nom de ‘tria la teva aventura’. ‘Nosaltres n’érem consumidors fa tres dècades i vam dir-nos: “Ostres, aquests llibres que ens agradaven tant quan érem petits, anem a veure si algú els ha portats al terreny digital”’, explica Jordi Solà, cofundador de l’empresa Cubus Games d’Igualada. Curiosament, només van trobar dos desenvolupadors que s’hi dedicaven a tot el món, d’Austràlia i la Gran Bretanya. I s’hi van posar.

Van començar a treballar en ‘gamebooks’ el 2014 des de l’Anoia per al mercat mundial, amb un primer títol per a mòbils i pissarretes en anglès i castellà. ‘Com que el 90% de descàrregues van ser de la Gran Bretanya i els EUA, probablement perquè el llibre interactiu va néixer allà i la cultura de pagar per les apps hi és més estesa, els següents llibres ja els hem fet en anglès.’ Sobre les dificultats de posicionar-se en un mercat global, Solà exposa algunes claus: ‘És cert que tens accés a tot el món, però també ets a sota de tot el món i n’has de sortir. El nínxol de mercat potser és petit, però el públic de la narrativa interactiva sol ser molt fidel i com que hi ha poques productores, qui et ve a buscar et troba.’ Recentment, Cubus Games ha traduït alguns dels títols al català, per a incidir en el mercat més local.

També pensant en la proximitat, han agafat el motor dels llibres interactius i l’han aplicat a espais físics reals: ‘Els “gamebooks” van tenir èxit fora del nostre país i per a introduir-los-hi més vam voler donar-hi una volta i traslladar les aventures interactives a espais físics reals.’ A través de la marca paral·lela Cultur Apps, l’estudi igualadí ha començat a explorar també aplicacions que uneixen patrimoni cultural i aventura digital. Com ‘Anoia, terra de  castells’, una història literària a l’estil ‘Joc de Trons’ que requereix de visitar la trentena de castells de la comarca per a descobrir-ne els múltiples finals.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *