Sentir les emocions de twitter – L’Internauta del 21 de novembre de 2014

La neutralitat de la xarxa

Aquesta setmana, a l’Internauta de Vilaweb i ElPuntAvuiTV: La neutralitat de la xarxa, àudio i/o text

Joan Jofra
Ara els diumenges a les 17h a ElPuntAvuiTV

La neutralitat de la xarxa

Fa molts dies que parlem de coses pràctiques, com ara fer diners la setmana passada. Així que he pensat de fer avui una mica de teoria i parlar d’un tema de molta actualitat, però poc analitzat perquè és ben complicat: avui us parlaré de la neutralitat de la xarxa, que no té res a veure amb virus ni hackers, i sí amb monopolis i censura.

Si la xarxa no fos neutral, no hi hauria llibertat i segurament moltes pàgines que visitem trigarien tant a carregar-se que en desistiríem en favor d’unes altres. És precisament el que volen certs membres de comissions governamentals dedicades a aquestes qüestions, però ara m’avanço i això requereix d’explicar-ho tot amb detall.

Sentir les emocions de twitter
Al final d’octubre, a la conferència tecnològica Web Summit de Dublín, un grup d’empreses tecnològiques joves i innovadores foren convidades a presentar-se al públic i a mostrar-hi els seus productes. En aquest espai de descoberta de ‘start-ups’ amb més potencial de creixement d’Europa hi va assistir Sisu Labs, una empresa barcelonina dedicada al creixent sector de l’anàlisi i explotació de grans volums de dades. Se’n destaca un producte, Sento, que aplica tecnologies d’anàlisi semàntica al contingut a Twitter per a extreure’n informació al moment. ‘A més, cal tenir present que tot aquest contingut té un sentiment associat: hi ha opinions i emocions dels usuaris —explica Miquel Álvarez—. No sols podem extreure què diu la gent a Twitter, sinó com se sentia quan ho deia, perquè analitza tant les paraules com el context dels missatges de cent quaranta caràcters.’ Sento és una eina interessant per a empreses i agències de comunicació, però també per a mitjans de comunicació i partits polítics. I funciona, ara com ara, en català, castellà i anglès, però no en finès, la llengua que dóna nom a l’empresa, Sisu: ‘Vol dir una cosa així com saber sortir-se’n tot i l’adversitat i les complicacions.’

Si voleu que algun amic també rebi aquest mail cada setmana, aquí pot donar-se altaEmail Marketing Powered by MailChimp

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *