Sentir les emocions de twitter
Al final d’octubre, a la conferència tecnològica Web Summit de Dublín, un grup d’empreses tecnològiques joves i innovadores foren convidades a presentar-se al públic i a mostrar-hi els seus productes. En aquest espai de descoberta de ‘start-ups’ amb més potencial de creixement d’Europa hi va assistir Sisu Labs, una empresa barcelonina dedicada al creixent sector de l’anàlisi i explotació de grans volums de dades. Se’n destaca un producte, Sento, que aplica tecnologies d’anàlisi semàntica al contingut a Twitter per a extreure’n informació al moment. ‘A més, cal tenir present que tot aquest contingut té un sentiment associat: hi ha opinions i emocions dels usuaris —explica Miquel Álvarez—. No sols podem extreure què diu la gent a Twitter, sinó com se sentia quan ho deia, perquè analitza tant les paraules com el context dels missatges de cent quaranta caràcters.’ Sento és una eina interessant per a empreses i agències de comunicació, però també per a mitjans de comunicació i partits polítics. I funciona, ara com ara, en català, castellà i anglès, però no en finès, la llengua que dóna nom a l’empresa, Sisu: ‘Vol dir una cosa així com saber sortir-se’n tot i l’adversitat i les complicacions.’
|