Un tomb pel MWC

MWC15

Aquesta setmana, a l’Internauta de Vilaweb i ElPuntAvuiTVpassejada pel Mobile i coses que em van sorprendre, en versió vídeoàudio i/o text

Teniu un recull de tots els articles a pensalla.cat

Joan Jofra
Tots els diumenges a les 15h a ElPuntAvuiTV

Un tomb pel MWC

Aquesta setmana dedico l’article a explicar la meva versió del Mobile World Congress (MWC), no des del punt de vista estricte de tecnologia, sinó de com vaig veure el congrés, que no ens ha portat grans novetats disruptives, però si productes que milloren els actuals, com el nou Samsung Galaxy S6 i la introducció de molta tecnologia mòbil als cotxes.

El primer que veus quan entres al MWC és una cosa que hauria d’haver-hi a tots els llocs públics: carregadors! Són una mena de caixes fortes petites, per a evitar que te’l prenguin, on deixes una estona carregant el mòbil, perquè el tema de les bateries i els mòbils encara no s’ha perfeccionat prou.

Des del MWC vaig piular que no m’importava la tecnologia que hi pugués haver dins un Maserati que hi havia a l’estand de Qualcomm, que em quedaria amb el Maserati encara que hagués de deixar el meu telèfon tirat a terra, però m’heu de reconèixer que sí que és molt important l’acord entre Samsung i Seat per a ‘mobilitzar’ l’Ibiza i més models de cotxe.

A l’estand de Ford (sí, era encara al MWC, no al Saló de l’Automòbil!) hi havia un parell de bicis elèctriques que em van cridar l’atenció, i realment hi eren per cridar l’atenció i fer-te picar. Era un exercici d’imaginar com podia ser la mobilitat del futur en ciutats molt congestionades combinant camionetes amb capacitat de càrrega i bicis que feien servir la camioneta de magatzem amb rodes per a poder repartir les comandes. Les bicis, les havien dissenyades els treballadors de Ford en un concurs-competició intern i l’empresa hi havia posat els diners per a fabricar el model i presentar-lo al MWC.

Adaptar-se a la mobilitat o morir

L’Internauta d’aquesta setmana s’ha fet des del Mobile World Congress, on hem conversat amb Marc Trujillo, de l’empresa d’apps Marfeel

L’internauta‘ d’aquesta setmana ha sortit de la redacció de VilaWeb i s’ha desplaçat fins el Mobile World Congress (MWC) per parlar amb Marc Trujillo, de Marfeel, una de les moltes empreses barcelonines i catalanes que aquests últims anys s’han sumat al sector de la mobilitat aprofitant la capitalitat mundial. En el seu cas, l’objectiu és adaptar els continguts web als dispositius mòbils, siguin telèfons intel·ligents o pissarretes, amb versions específicament desenvolupades i no pas com a simples adaptacions a la mida de la pantalla. Conscients que l’usuari lector tendeix cada vegada més a abandonar l’ordinador fix pels dispositius mòbils, especialment la pissarreta (en què les mètriques es disparen), Marfeel intenta de tenir cura de desenes de microdetalls per fer més còmoda l’experiència lectora amb les seves versions i ajudar a multiplicar, així, el nombre de temps de lectura i de pàgines vistes. ‘Normalment treballem amb webs i blocs que tenen un mínim de cent mil visites mòbils mensuals: els fem la versió mòbil de la web, hi posem publicitat de Google que gestionem nosaltres i després repartim els beneficis.’ Amb tan sols dos anys de funcionament, i un de sortida i d’expansió, ja gestiona cent milions d’usuaris mòbils el mes a través de totes les publicacions que s’hi han unit, cosa que els situa en una posició de força davant el cercador californià i els anunciants. Tot i tenir la seu a la Rambla de Catalunya, la clientela s’ha internacionalitzat ràpidament, amb un 45% del mercat als EUA. Sobre les perspectives de futur, Trujillo és ben gràfic: ‘Enguany ens hem estrenat al MWC al Hall 8; esperem que els anys vinents ens anem acostant cap al 3 o el 2, cosa que voldria dir ser una de les grans empreses del sector.’

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *