Un tomb pel MWC
Aquesta setmana dedico l’article a explicar la meva versió del Mobile World Congress (MWC), no des del punt de vista estricte de tecnologia, sinó de com vaig veure el congrés, que no ens ha portat grans novetats disruptives, però si productes que milloren els actuals, com el nou Samsung Galaxy S6 i la introducció de molta tecnologia mòbil als cotxes.
El primer que veus quan entres al MWC és una cosa que hauria d’haver-hi a tots els llocs públics: carregadors! Són una mena de caixes fortes petites, per a evitar que te’l prenguin, on deixes una estona carregant el mòbil, perquè el tema de les bateries i els mòbils encara no s’ha perfeccionat prou.
Des del MWC vaig piular que no m’importava la tecnologia que hi pugués haver dins un Maserati que hi havia a l’estand de Qualcomm, que em quedaria amb el Maserati encara que hagués de deixar el meu telèfon tirat a terra, però m’heu de reconèixer que sí que és molt important l’acord entre Samsung i Seat per a ‘mobilitzar’ l’Ibiza i més models de cotxe.
A l’estand de Ford (sí, era encara al MWC, no al Saló de l’Automòbil!) hi havia un parell de bicis elèctriques que em van cridar l’atenció, i realment hi eren per cridar l’atenció i fer-te picar. Era un exercici d’imaginar com podia ser la mobilitat del futur en ciutats molt congestionades combinant camionetes amb capacitat de càrrega i bicis que feien servir la camioneta de magatzem amb rodes per a poder repartir les comandes. Les bicis, les havien dissenyades els treballadors de Ford en un concurs-competició intern i l’empresa hi havia posat els diners per a fabricar el model i presentar-lo al MWC.
|