Els cervells d’Internet
Un dels subsectors més invisibles d’internet, però de vital importància, és el dels ‘data centers’. En paraules de Francisco Costa, de l’empresa Adam, aquests centres de dades són espais preparats tècnicament per a poder establir-hi infrastructures tecnològiques pròpies del mateix ‘data center’ o, la majoria de vegades, de clients que hi porten les seves en un entorn segur. Entrant en detall, un centre de dades es caracteritza pel fet de garantir quatre aspectes clau: la seguretat perimetral (vigilància tothora i tot l’any, aïllament total, control amb càmeres, sistemes d’alerta i alarmes externes…), la seguretat tècnica (manteniment del corrent elèctric, prou potència per als servidors, grups electrògens per a garantir la continuïtat de l’electricitat…), les infrastructures de telecomunicació i la climatització. L’empresa Adam va néixer el 1989 amb un primer centre de 600 metres quadrats a la Travessera de Gràcia de Barcelona. Després en va obrir un altre a Madrid, seguint el model dels de Google quant a eficiència energètica i, des de fa un any i mig, en té un altre de 4.000 metres al Parc Tecnològic de Cerdanyola del Vallès. |