Amb Parlem qualsevol client dels Països Catalans tindrà servei de telefonia i atenció en català
Ernest Pérez-Mas, fundador de la nova operadora de telefonia catalana, n’explica tots els detalls pocs dies abans que comenci a funcionar
Un mes després de la presentació oficial, d’aquí a pocs dies una nova operadora de telefonia catalana veurà la llum. Quan comenci a funcionar, com a operadora virtual amb la xarxa d’Orange, Parlem oferirà ja serveis de telefonia mòbil per a particulars i telefonia fixa, mòbil i banda ampla per a empreses. Ho farà, explica el fundador i conseller delegat Ernest Pérez-Mas, basant-se en tres grans valors que la singularitzen en el competit mercat de les telecomunicacions: la proximitat, la innovació i la voluntat de contribució com a estructura de país. Això vol dir, també, que la llengua vehicular i per defecte de relació, comunicació i representació institucional serà el català: ‘Qualsevol client de qualsevol població dels Països Catalans tindrà servei i atenció en català. O a Madrid, on hem detectat una important comunitat catalanoparlant’, assegura.
Ernest Pérez-Mas va començar a pensar a crear una operadora de telecomunicacions nacional fa poc més de dos anys, el temps que ha trigat a compartir la idea, desenvolupar un pla de negoci i arribar fins el llançament, previst per abans del final de novembre. ‘Com a idea, això de fer una operadora no té cap gràcia: en el cas de Parlem, la clau és la constatació que calia cobrir un buit de mercat. Quan veus que Catalunya acostuma a representar el 20% de qualsevol sector i en el de les telecomunicacions no hi ha cap companyia local que hi doni servei, doncs és fàcil de decidir-se a fer el pas. Perquè fins ara n’hi havia hagut alguns intents, però o eren d’accionistes no catalans o no eren d’iniciativa privada i no van acabar de reeixir.’
|