Un país més fibrat

Tot el que cal saber dels codis QR

Aquesta setmana, a l’Internauta de Vilaweb i ElPuntAvuiTVEls codis QR, en versió vídeoàudio i/o text

I ara, un recull de tots els articles a pensalla.cat

Joan Jofra
Ara els diumenges a les 15h a ElPuntAvuiTV

Tot el que cal saber dels codis QR

Segurament més d’una vegada haureu vist i fet servir un codi QR. A les parades del bus, per exemple, hi podrem trobar un codi QR, un quadradet generalment blanc i negre amb molts més quadradets a dins simulant un dibuix, tècnicament una matriu de codi de barres, que permet una lectura ràpida i amb pocs errors d’aquests paràmetres que, captats amb el mòbil, ens dóna la informació que necessitem sobre el bus que esperem. Però els codis QR tenen més utilitats, en targetes de visita o fins i tot si volem presentar un currículum creatiu i innovador, paga la pena saber de què es tracta.

Però què vol dir QR? Un codi QR és un codi ‘quick response’ que es va desenvolupar per a la indústria de l’automòbil al Japó i alliberat al mercat per Denso Wave el 1994, per a emmagatzemar informació en un dibuix i s’ha fet popular perquè es llegeix molt fàcilment i té una gran capacitat d’emmagatzematge, sobretot comparat amb els codis de barres que trobem al supermercat.

Un país més fibrat

Meritxell Bautista, de Fibracat, explica aquesta setmana a l’Internauta l’expansió de la fibra òptica per Manresa i el Bages

Per raons comercials i empresarials, al nostre país l’índex de penetració de la fibra òptica a les llars és relativament baix. La decisió de l’operadora ex-monopolística Telefónica de rendibilitzar al màxim la tecnologia ADSL i de frenar l’extensió de la fibra hi té molt a veure, en aquest endarreriment a l’hora de disposar de serveis de connexió a internet d’alta velocitat real. L’alt cost de bastir una xarxa pròpia de fibra ha dificultat també l’aparició d’operadores fortes, com Ono, que miressin d’omplir el buit de Telefónica en aquest sector. Però en l’àmbit més local, sí que hi ha hagut més moviment. Un cas destacat és el de l’empresa manresana Altecom, que des del 2012 comercialitza amb la marca Fibracat el seu servei de fibra a la capital del Bages.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *