Barcelona dóna joc.
‘Assassin’s Creed’, ‘Far Cry’, ‘Watch Dogs’… Si sou afeccionats als videojocs, segur que us sonen moltíssim aquests noms. Són alguns dels jocs més coneguts i reeixits del catàleg de la multinacional Ubisoft, fundada el 1986 a la Bretanya i que actualment és una referència mundial, amb centres repartits per tot el món, un dels quals a Barcelona: ‘Som trenta estudis a tots els continents, menys l’Antàrtida, i deu mil persones a l’empresa, un 85% o 90% dedicades sols a producció.’ Ho explica Jordi Martín, ‘studio manager’ d’Ubisoft Barcelona, que aprofitant la capitalitat mundial del mòbil de la ciutat s’ha especialitzat sobretot en el sector dels jocs mòbils, amb un fort creixement i una competitivitat enorme entre companyies: ‘Al final del 2014 vaig calcular que hi havia entre cent i dos-cents jocs nous cada dia a les botigues d’apps.’ ‘Barcelona és un dels llocs forts de la indústria, capta el talent local i també molt d’estranger: en traiem el profit, del clima de la ciutat i de l’atracció turística que té’, afegeix Martín, que també ens parla de la complexitat de conceptualitzar la idea inicial d’un joc electrònic (‘cal determinar si d’aquí a dos o tres anys tindrà èxit!’), de les dificultats per a engegar una gran producció (en qüestions de temps, equips implicats, pressupost…) i fins i tot del futur, que ensuma que pot anar cap als rellotges intel·ligents.
|