El cotxe connectat.
La setmana passada es va fer a Barcelona el veterà Saló de l’Automòbil, on les principals marques del sector van mostrar les últimes novetats. Unes novetats que cada vegada tenen menys a veure amb la carrosseria i més a veure amb la tecnologia: des de cotxes que abandonen els combustibles fòssils en benefici dels models elèctrics i híbrids fins a sistemes de navegació i ordinadors de bord cada vegada més complexos, que han permès d’evolucionar fins els vehicles sense conductor provats actualment per Google i alguns fabricants. Però el gran canvi de paradigma de la indústria de l’automòbil, sembla, pot venir per l’anomenat cotxe connectat. Ho creu fermament Roger Giralt, responsable de Connected Car a Seat, on des de fa una dècada treballen per connectar cada vegada més dispositius al cotxe. ‘A la primera època, aquesta connexió se centrava en l’entreteniment, com fer trucades telefòniques i escoltar la teva música via Bluetooth. Ara s’ha evolucionat una mica més amb la possibilitat de connectar els smartphones al cotxe i projectar, de manera segura i sense generar distraccions, els continguts del telèfon a la pantalla del navegador.’ La tercera etapa, actual, és la de la centraleta telemàtica integrada dins el cotxe, amb una SIM pròpia: ‘Amb una centraleta telemàtica a dins, el cotxe ja està del tot connectat i si me’n vaig, el meu mòbil hi continua connectat igualment. Em dóna l’opció de tenir accés al cotxe en qualsevol moment, amb una relació bidireccional entre usuari i entorn del vehicle.’ ‘És un canvi molt gran per als fabricants, el cotxe connectat, perquè ara ja tenim contacte constant i personal amb el client constantment, més enllà del seu pas pel taller i el concessionari.’ |