La socialització dels mapes.
Les noves tecnologies i internet, ho constatem pràcticament a cada programa de l’Internauta, han canviat de soca-rel moltes professions i activitats de lleure. Un d’aquests camps és, sens dubte, el de la cartografia. ‘La geoinformació ha esclatat amb internet, ha fet un canvi radical els últims anys, gràcies sobretot a la socialització dels mapes de la mà de Google: aquesta empresa ha fet que la manera de concebre i consumir la informació geogràfica hagi canviat del tot.’ Qui parla és Sergio Anguita, cap de l’àrea de Geotecnologies de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. Si bé al principi institucions com aquesta estaven molt enfocades a un públic més professional, avesat a unes tasques molts tècniques i especialitzades, el fet que els mapes i tota la geoinformació s’hagin estès enormement a través d’internet ha comportat que també l’Institut, per exemple, hagi de repensar la manera d’oferir-los i d’acostar-los als usuaris del segle XXI.
|