Glovo, l’app de missatgeria col·laborativa.
M’he deixat les claus a casa i ara mateix no puc tornar-hi. He de passar per una llibreria a comprar un llibre i no tinc temps. Aquestes són dues de les infinites possibilitats que ofereix Glovo, una jove aplicació per a mòbil desenvolupada a Barcelona que posa a disposició dels usuaris un servei de missatgeria personal, a demanda i sobretot exprés: l’empresa garanteix que cada servei es porta a terme en un màxim de seixanta minuts. Oscar Pierre, fundador i director de Glovo, explica que la idea va néixer mentre estudiava als EUA: ‘M’apassionava tot el moviment creixent de l’economia col·laborativa, com Airbnb, Blablacar i fins i tot Uber.’ Li agradava, detalla, tant per la solució i el servei que oferien a l’usuari com per l’efecte que tenien a cada ciutat: ‘Vaig veure molt clar que a les ciutats grans el més inflexible que tenim és el temps, la societat cada vegada va més enfeinada i valora més el seu temps. Veia que faltava un missatger personal, una app a la qual poguessis demanar tot el que volguessis i externalitzar tots aquests encàrrecs que la gent o ja no fa perquè no té temps o li fa mandra de fer-los.’
Englobat en l’economia col·laborativa, doncs, l’app es basa en els ‘glovers’, ciutadans que fan servir la seva moto, bicicleta i mòbil i durant el seu temps lliure i es converteixen en missatgers de la gent, a través de Glovo. El servei vol donar resposta a la necessitat de les empreses de comerç electrònic i també dels particulars de disposar d’un servei de missatgeria i d’enviament d’encàrrecs immediat i gestionable completament amb el mòbil (inclòs el pagament i el seguiment dels ‘glovers’ en temps real, per GPS).
|